Jak na firemní intranet na WordPressu

Pro vybudování firemního intranetu jsem zvolil redakční systém WordPress, především z důvodu snadného publikování příspěvků i  méně zdatnými uživateli.

Předmětem tohoto příspěvku není ani tak naučit se instalovat WordPress, neb takových článků bylo napsáno jistě mraky, ale poukázat na možnosti, jak si WP vytunit tak, aby se nám v prostředí firmy používal snadno.

Z toho důvodu je vhodné si zvolit požadavky, jak by měl Intranet fungovat a co by měl obsahovat.

Já jsem si za klíčové vlastnosti Intranetu zvolil tyto funkce:

  1. Snadná správa obsahu i nezkušeným uživatelem
  2. Přidávat příspěvky může kdokoliv, ale editovat už jen svoje vlastní, tj. klasická role redaktor
  3. Role šéfredaktora, jinými slovy řečeno censora, který potenciálně může nevhodné posty editovat a mazat
  4. Napoojení na LDAP ( v našem případě MS Active Directory)
  5. FAQ – nejčastější nápovědy pro uživatele
  6. Formuláře – zjednodušení zadávání vybraných požadavků
  7. Fotogalerie – fotky ze života organizace
  8. Diskusní fórum
  9. Změna obrázku avatara
  10. Uživatelé budou informováni o novém příspěvku e-mailem
  11. Jídelák

Neb je Intranet přístupný jen z vnitřní sítě a nepředpokládám tedy útoky exploitů z vlastní LAN, neřešil jsem nijak zabezpečení redakčního systému jako takového, a spolehl se jen na nativní bezpečnostní opatření , které mám integrované do webového serveru.

Body 1, 2 a 3 jsou nativní vlastností redakčního systému WP, což byl dobrý základ.

 

Bod 4 jsem realizoval pluginem Active Directory Integration

Tím jsme si zajistili, že se nám uživatelé budou do WP  načítat automaticky z domény, budou mít schodná přihlášení jako k doménovému účtu.

Takto registrovaní uživatelé pak mají automaticky status Redaktora, jako výchozí oprávnění.

Konfigurace pluginu byla snadná:

 

od1

 

od5

 

Bod 5 splňoval plugin FAQ:

faq1

 

Bodu 6 vyhovoval plugin Huge IT Forms:

(vzorový formulář výrobce pluginu):

form

 

Bod 7 Photo Gallery : aneb nechť se organizace stmeluje 🙂

gallery

 

8. Pro diskuse jsem zvolil bbPress, nic méně  čas ukázal, že se nebude diskusní fórum používat, proto je  plugin již vypnutý.

 

9. WP User Avatar, aneb ať si každý zapracuje na vlastní image 🙂

avatar

 

10.K oznamování nového postu na Intranetu  jsem použil plugin MailPoet, nakonfiguroval jsem rozesílání e-mailu ihnet po napsání článku.

Zpráva se odesílá na společnou e-mailovou adresu skupiny, jejíž členem jsou všichni uživatelé. Toto řešení mě přišlo čistější, než odesílat zprávu každému uživateli samostatně na e-mail dle jeho AD účtu.

mailpoet1

mailpoet2

 

11. Kam na jídlo? Tohle samozřejmě chybět nemohlo, nakonec ale zůstalo u statické stránky s odkazy na www nejbližších restaurací.

Na používání Intranetu si organizace zvykla během prvních měsíců. Od nesmělých krůčků , kdy v prvních  třech měsících se jednalo o průměrně 3 posty měsíčně, aktuálně  po roce užívání se touto formou publikuje až 10 postů měsíčně.

 

 

Napsat komentář